Business

Slip for det sure slid med at lave fakturaer

Slip for det sure slid med at lave fakturaer

y12

Har du din egen virksomhed, kan det være, at du altid frygter det tidspunkt på måneden, hvor du er nødt til at sætte dig ned og lave fakturaer. Det kan kræve sin mand eller kvinde at finde ud af at lave en faktura helt rigtigt og at huske på alle dem, som du skal sende en faktura til. For langt de flestes vedkommende var det jo heller ikke derfor, at de blev selvstændige til at starte med.

Bevares, hvis du er bogholder eller revisor, synes du måske, at det er sjovt at sende fakturaer, men for langt de fleste andre, er det noget, som de helst undgår så længe som muligt. Det er dog en god ide, at du får ordnet dine fakturaer regelmæssigt, så du kan sikre en stødt indkomst til din virksomhed. Det er ikke mindst vigtigt i starten, hvor du er meget afhængig af de penge, der kommer ind. Det kan være, at der ikke er en eneste kunde, som du kan klare dig uden i starten.

Hvis du har brug for hjælp til at lave en faktura, er det en god ide, at du vælger regnskabsprogrammet Dinero. Med det bliver det meget nemt for dig at lave fakturaer, og du behøver ikke længere at sidde og indtaste en masse oplysninger i for eksempel et excel ark.

Med Dinero er det en leg at lave fakturaer

Med Dinero bliver det nemt og hurtigt for dig at lave fakturaer. Det kan derfor godt betale sig for dig at investere i programmet, selvom det koster nogle penge. For langt de fleste har programmet betalt sig selv ind i løbet af kort tid, fordi de får frigivet en masse tid til at lave de ting, som de er gode til. Du har som regel valgt at starte en virksomhed, fordi der er noget, som du er god til, eller der er noget, som du brænder for. Det kan være at lave is, sælge tøj eller at trylle. Så er det bedre, at du bruger din tid på det, frem for at bruge masser af tid på at lave fakturaer.

Nemt at sende rykkere efter fakturaerne

Hvis dine kunder ikke reagerer på, at du har sendt dem en faktura, kan det være en god ide at rykke dem. Hvis det er en mindre virksomhed lige som din egen, kan det være, at de også bare sidder og kæmper med regnskaberne, og at det derfor ikke er af ond vilje, at de ikke har fået betalt. Det kan være, at de simpelthen har overset det.

Det kan være grænseoverskridende at skulle sende en rykker, særligt de første gange. Derfor er det en god ide for dig, at du bruger Dinero som dit regnskabsprogram. Med Dinero kan du nemlig automatisk sende rykkere ud, hvis folk ikke har reageret på din faktura. Det kan være meget nemmere, at Dinero har udfærdiget en rykker for dig, frem for at du selv skal til at finde på noget at skrive.

 


Artiklen indeholder ikke redaktionelt stof og er udtryk for skribentens egen holdning.

Have your say